Julkiset palvelut ja hallinto
Julkisen toiminnan muuttaminen digitaalisen teknologian avulla
Kiinnostaako yhteistyö?
Haluatko liittyä joukkoomme?
Nykyajan nopeasti kehittyvässä digitaalisessa yhteiskunnassa teknologia muuttaa tapaa, jolla julkisen hallinnon osat vuorovaikuttavat kansalaisten kanssa, tarjoavat palveluja ja osallistuvat demokratian prosesseihin. Digitaalinen vallankumous muovaa kansalaisten mahdollisuuksia hyödyntää julkisia palveluja sekä muuttaa koko julkisen hallinnon luonnetta ja hallintatapaa. Digitaalisen teknologian vaikutus julkiseen toimintaan on merkittävä, ja se ulottuu julkisen hallinnon sähköistämisestä aina avoimen datan hankkeisiin sekä älykkäiden kaupunkien kehittämiseen.
ALTEN, vaikuttava digitaalinen asiantuntija julkisella sektorilla
Digitaalisena asiantuntijana ALTEN tarjoaa korkealaatuisia palveluita sekä teknologisen kouluttamisen että huippuosaamisen suhteen. ALTEN on toiminut yli 30 vuoden ajan johtavana palveluntarjoajana julkisen hallinnon alalla.
ALTEN on julkisen hallinnon ja julkisten palvelujen kumppani ympäri maailmaa, tarjoten asiantuntemustaan laajojen tietojärjestelmähankkeiden kehittämiseen erilaisissa teknologisissa ympäristöissä. Lisäksi ALTENilla on vankka strategia, joka perustuu teknologisiin kumppanuuksiin Oraclen ja Microsoftin kaltaisten yritysten kanssa, mikä auttaa meitä kattamaan järjestelmän elinkaaren kaikki vaiheet. Tällaiset kumppanuudet koskevat joko kehittämistä ja ylläpitoa tai keskittyvät tarvittavan infrastruktuurin tukemiseen.
ALTEN on läsnä yli sadassa organisaatiossa niin keskus-, alue- kuin paikallishallinnon tasoilla, joissa yli 400 ammattilaista osallistuu aktiivisesti päivittäisiin toimiin.
ALTEN julkisen sektorin toimialoilla
9 000
konsultteja
20+
maat
markkinasuuntaukset
Hallitukset luottavat vahvasti digitaalisiin teknologioihin muuttaakseen palveluitaan, tarjotakseen modernin työympäristön virkailijoilleen, vahvistaakseen hallinnon sektorien rajat ylittävää yhteistyötä ja optimoidakseen julkisia menoja.
Maailman hallinnoista 75 % toteuttaa digitaalisia muutoksia pääasiassa budjettipaineiden ja kansalaisten toiveiden pohjalta. 69 % heistä uskoo, että julkiset palvelut jäävät jälkeen yksityisestä sektorista digitaalisen kapasiteetin osalta. (Deloitten tutkimus)
Haasteet:
- Pitkän aikavälin globaalin digitaalisen strategian määrittäminen
- Digitaalisten muutosten viimeistely budjettia optimoimalla
- Laadukkaampien palvelujen tarjoaminen kansalaisille
Hallitukset ja paikallisviranomaiset digitalisoivat yhä enemmän hallinnollisia menettelyjä (esim. verkkolomakkeet, digitaaliset transaktiot jne.) helpottaakseen käyttäjien ja viranomaisten välistä vaihtoa sekä optimoidakseen eri menettelyjen hallintaa.
Haasteet:
- Henkilötietojen lainmukaisen ja turvallisen käsittelyn varmistaminen
- Yhden ainoan tunnistusvälineen käytön mahdollistaminen käyttäjille
- Tiedonhallintajärjestelmien yhteensopivuuksien vahvistaminen toimialojen välillä
Hallinnon alojen välinen tiedonvaihto avoimien ja turvallisten ohjelmointirajapintojen kautta mahdollistaa uusien palvelujen ja sovellusten kehittämisen, jotka voidaan jakaa laajassa ekosysteemissä: julkinen hallinto, yhdistystoiminta, yksityinen sektori jne.
Vuonna 2018 Iso-Britannian verohallinto HMRC avasi kuusi ohjelmointirajapintaa, jotka mahdollistavat kolmansien osapuolien kehittäjien pääsyn tietoihin, kuten yksilön tuloihin. Näitä rajapintoja hyödyntävät uudet kolmannen osapuolen sovellukset ovat vähentäneet käyttäjän ja virkailijan välisen vuorovaikutuksen tarvetta 16 %.
Haasteet:
- Kansalaisen aseman keskittäminen ekosysteemissä
- Luottamuksen kasvattaminen tietojen käytön avoimuudessa
- Uusien työkalujen, kuten ennakoivan analyysin, käytön edistäminen
ALTENin arvomaailma
ALTENin toiminnalliset sektorit
Menestystarinamme
AGILE-lähestymistavalla on monia etuja, kuten laadun parantaminen, suurempi läpinäkyvyys, riskien pienentäminen ja kyky korjata suuntaa aikataulussa ja budjetissa pysymiseksi. ALTEN otti ketterän kehityksen menetelmät käyttöön sähköisen hallinnon sovellusten kehityksessä erään eurooppalaisen valtion valtiovarainministeriölle.
Julkisella sektorilla on investointihankkeissaan suuri haaste: miten se voi vastata tehokkaasti käyttäjien tarpeisiin niukoilla resursseilla? ALTEN hyödyntää teknistä ja organisatorista osaamistaan sekä toiminnallistaasiantuntemustaan tukeakseen eräänEuroopan valtion puolustusministeriötä sen kaikkien radiolaitteiden nykyaikaistamisessa.
Paikallishallinto hyödyntää uusia digitaalisia käytäntöjä yhdistääkseen infrastruktuurin ja viranhaltijat parantaakseen palvelujen tarjontaa ja alueiden houkuttelevuutta. ALTEN tukee verkostokaupunkeja ja paikallisviranomaisia varten kehitettyjä ratkaisuja, joiden tavoitteena on asettaa kansalaisosallistuminen älykaupunkikonseptin ytimeen.
Tietotekniikkaratkaisujen hallinta monimutkaisessa ja jatkuvasti muuttuvassa organisaatioympäristössä ei ole koskaan helppoa. ALTEN vastaa kaikkien tieto- ja viestintäjärjestelmien sekä infrastruktuurin hallinnasta erään Euroopan valtion teollisuusministeriössä hyödyntäen Kanban-menetelmää operatiivisten kustannusten vähentämiseksi.
ASIAKKAAMME
Hallitukset
Australian hallitus, Confédération Suisse…
Ministeriöt
Iso-Britannian puolustusministeriö, Espanjan puolustusministeriö, Espanjan teollisuus-, ja matkailuministeriö, Espanjan valtiovarainministeriö…
Palvelun tarjoaja
Groupe La Poste, Gruppo Poste Italiane, Fondo de Garantia Salarial, Registradores de España….